zondag 21 april 2013

Mijn Top 10 fashion webshops


Ik ben gek op online shoppen! Lekker in je trainingsbroek achter de PC, met een lekker kopje thee. Geen drommen met met mensen, regenbuien, gedoe in pashokjes, net jouw maat die uitverkocht is... Ga zo maar door! Een ander (groot!) voordeel is dat je online kleding van winkels kunt bestellen die niet in jouw plaats staan, of überhaupt niet in Nederland zijn gevestigd. Dit is mijn top 10!


1. ASOS


ASOS is een webshop gebaseerd in Groot-Brittanie. Asos heeft een grote verzameling aan merken, die je niet altijd even makkelijk in Nederland kan vinden. Van Vero Moda en Cheap Monday tot Karen Millen en Eleven Paris. Wat zo leuk is aan ASOS, is dat ze hele betaalbare dingen hebben, maar ook echte designer pieces die flink wat geld kosten. Wel heel leuk om naar te kijken dus.
Naast de vaste webshop heeft ASOS ook een feature die ''marketplace'' heet. Hier verkopen particulieren hun vintage of designer spulletjes. Verder vraagt ASOS geen verzendkosten!


2. Topshop


Topshop is een winkel die je overal ter wereld kunt vinden, behalve in Nederland. Topshop is qua collectie mijn favoriet, maar beland toch op de tweede plaats omdat alles vrij prijzig is voor een student als ik. Topshop is erg fashion forward en heeft unieke spulletjes. Ook deze webshop heeft designer stukken. Verzenden via Topshop kost €6


3. Forever21


Forever21 is een Amerikaanse webshop. Hier vind je leuke, casual items. Niet zulke eye catchers als bij Topshop, maar zeker leuke en draagbare kleding. Forever21 heeft een ruime keuze aan items van hun eigen merk en is ook een stuk betaalbaarder dan Topshop of ASOS. Forever21 heeft een depot in Nederland, waardoor je geen invoerrechten hoeft te betalen over je bestelling. Verzenden kost ook €6.


4. Bershka


Bershka is een van mijn favoriete winkels binnen Nederland! Waar ik woon is er geen Bershka, maar bij mijn vriend wel, dus een bezoekje aan Bershka is dan vaste prik. Bershka is een winkel keten uit Spanje en heeft nu 6 vestigingen in Nederland. Dat ze een webshop hebben, is dus erg handig. De collectie is niet zo uitgebreid als in de winkels, maar er zit genoeg leuks tussen! Denk clean, zomers en Ibiza. Verzenden kost €3,95.


5. Nelly.com


Nelly.com zie ik als de Nederlandse ASOS. Veel verschillende items van verschillende merken, maar altijd fashion forward en zowel betaalbare als duurdere merken. Nelly.com staat vooral bekend om haar grote collectie jurken. Op dit moment betaal je geen verzendkosten!


6. Mango


Mango is ook een Spaanse winkel keten met verscheidene winkels in Nederland. Ook heeft Mango mini-vestigingen in veel V&D filialen. Mango is qua stijl wat chiquer, maar de prijzen zijn erg goed te doen! Ik ben vooral gek op de jurken, jeans en leren jasjes van Mango. Verzendkosten zijn boven de €30 euro gratis. Daaronder zijn ze €2,95.


7. Zara



Ook Zara is een winkel keten uit Spanje. Blijkbaar ben ik helemaal in Spaanse sferen de laatste tijd! Zara is ook in Nederland heel bekend en ik kom er graag. De webshop staat op een iets lager plekje, omdat ze vaak niet veel hebben. (Nu ik er op kijk, hebben ze weer flink veel staan, yay!)


8. New Look


New Look is een Engelse winkel keten. Er zijn enkele vestigingen in Nederland. New Look is jong en betaalbaar. Ik vind het wel wat weghebben van de Divided lijn van H&M. Verzenden kost €4,95 en is gratis als je een bestelling plaatst van meer dan €65.


9. River Island


Ook River Island komt uit Engeland. Er zijn ook verschillende winkels in Nederland. River Island is vrij urban qua stijl. Niet altijd mijn smaak, maar wel leuk om een paar stukken van te hebben! Verzending kost 6 pond, wat grofweg €7 is.


10. Miss Selfridge


Miss Selfridge heeft wat tuttige kleding, maar wel op een erg leuke manier. veel lieve kleurtjes, kant en andere versieringen. Het moet uiteraard wel maar net je smaak zijn. Ook Miss Selfridge heeft geen winkels in Nederland, dus op naar de webshop! Verzenden kost ook hier grofweg €7.

Dit was dan mijn top 10. Ik ben benieuwd naar welke webshops jullie vaak bezoeken! Ik moet toegeven, het typen van deze blog kostte flink wat tijd, ik kwam steeds zulke leuke dingetjes tegen!
Nog even een tip: veel van de webshops hebben een Facebook fan page. Als je deze volgt, blijf je op de hoogte van de nieuwste acties en kun je fijne kortingscodes scoren. Altijd mooi meegenomen!


xoxo Cherry Bomb










Geen opmerkingen:

Een reactie posten