maandag 8 april 2013

Review: Kruidvat haarverf


Al een tijdje wilde ik mijn haar weer eens verven. Het was licht blond met een uitgroei van ongeveer 10 cm. Een soort van ombre effect maar dan in blond! Het lichte blond was alleen behoorlijk gelig en glansloos geworden en ik vond het tijd om daar verandering in te brengen door mijn haar terug te kleuren naar mijn natuurlijke haarkleur. Mijn budget was echter (zoals wel vaker) niet al te groot. Kruidvat had een aanbieding voor hun haarverf. Na even gegoogeld te hebben, besloot ik het er op te wagen! Maar is deze haarverf ook net zo goed als de duurdere merken?



Ik verf mijn haren regelmatig, ongeveer eens in de 2/3 maanden. Soms in een totaal andere kleur, soms alleen om de boel even bij te werken. Daardoor weet ik nu precies welke merken ik wel en niet fijn vind voor mijn haar. Ik heb het alleen nooit aangedurfd om een huismerk haarverf te gebruiken! Maar mijn budget was laag en de nood hoog, dus ik besloot, na het lezen van vele positieve reacties, de haarverf van Kruidvat te gebruiken.

Ik heb gekozen voor de kleur 8.0, deze kwam het dichtstbij mijn eigen haarkleur. Ik kies dan altijd voor een tint die net wat lichter is dan de tint die ik daadwerkelijk wil hebben, omdat haarverf vrijwel altijd wat donkerder uitpakt dan op de verpakking staat aangegeven. Kleur 8.0 is dus net even wat lichter dan mijn eigen haarkleur. 


Hier zie je de voor- en achterkant van de verpakking. Wat mij opvalt aan de achterkant, is dat ze ook laten zien dat je de verf kan gebruiken bij donker haar. Ik ben benieuwd of dat ook echt werkt! Vaak zie je op de verpakking van een blonde haarverf dat die niet aangeraden wordt bij donker haar. Wat ik erg fijn vind aan de verpakking, is dat ze op de voorkant al een groot en duidelijk voorbeeld hebben van de haarkleur die je kan verwachten. Regelmatig worden foto's gebruikt van dames met een enorme hoeveelheid glans in hun haar, waardoor het moeilijk is om in te schatten hoe jouw haar er in het echt er uit komt te zien. Bij de Kruidvat verpakking is dit tenminste lekker duidelijk!
Een nadeel aan deze haarverf is dat er ammoniak in zit. Ik hoop dat mijn haar het overleefd!


 De inhoud van het doosje is standaard. Een handleiding, plastic handschoenen, een conditioner, ontwikkelvloeistof en crèmekleuring. De handschoenen zijn helaas het type voor 2 meter lange houthakkers; veel te groot dus. De handleiding is simpel en duidelijk. Je hoeft geen rare fratsen uit te halen om je haar gekleurd te krijgen. Zelf vind ik dit heel fijn, gewoon recht toe recht aan. 


Dit was mijn haar eerst. Mijn pony is alweer helemaal mijn natuurlijke kleur. Veel lichter dan een aantal jaar geleden, toen had ik echt heel donker blond haar! Je kunt hier ook vrij duidelijk zien dat er wat gelige stukken in mijn haar zitten.


Tadaa! Mijn haar nu! Het is nog niet helemaal 1 kleur, maar ik had ook niet verwacht dat dat helemaal zou lukken. Wel zit er een minder groot verschil tussen de kleur van mijn pony en de kleur van de punten van mijn haar, dus dat is fijn. Overigens nam het nog wel even wat tijd in beslag om mijn haar zo te krijgen! Na de 30 minuten inwerktijd en het uitspoelen, had mijn haar een vage, groenige gloed gekregen. Dit is overigens niet te wijten aan de haarverf! Dit komt namelijk doordat mijn haar eerst heel licht was, en als je het dan donkerder maakt kan het een groene gloed krijgen. Dit heb ik verholpen door een ketchup haarmasker. Het is heel simpel: je smeert een goede hoeveelheid ketchup (of tomatenpuree) in je haar, draait het in een knotje en laat het met plastic of huishoudfolie voor ongeveer een uur zitten. Door de rode pigmenten en de anti-oxidanten, verdwijnt de groene gloed. Het stinkt alleen wel een uur in de wind, bah!

Conclusie: ik vind de haarverf van Kruidvat zeker een aanrader. Het valt me op dat de kleur echt heel natuurlijk is! De kleur is vrij koel, wat ik wel mooi vind. De conditie van mijn haar is, ondanks de ammoniak, niet merkbaar verslechterd. Het ziet er zelfs iets minder droog uit, maar ik denk dat dat komt omdat de kleur minder licht is. Vergeleken met haarverf van de duurdere merken vind ik deze haarverf minstens even goed. De Kruidvat haarverf is alleen zo'n €10 goedkoper!

xoxo Cherry Bomb



2 opmerkingen: