donderdag 4 april 2013

Review: Kruidvat Effex Max Volume Powder



Vandaag test ik het volume poeder van de Kruidvat. Volume poeders zijn er al een tijdje, maar vaak zijn deze een beetje aan de prijzige kant. Tenminste wel als je een arme student bent! Sinds kort heeft Kruidvat zijn eigen poeder uitgebracht. Deze is met €2,99 een stuk liever voor je portemonnee. Maar de grote vraag is natuurlijk: werkt het ook voor die prijs? Time to find out.


Dit is het potje dan. Het voelt aan alsof je een leeg potje hebt gekocht. De inhoud weegt slechts 10 gram! Het potje zelf is een beetje saai; grijs met een sticker er op.
Kruidvat belooft dat het poeder je haar ongekend volume geeft en je haar makkelijk te stylen zal zijn. Je gebruikt het door een beetje poeder in je hand te strooien en in je handen te wrijven totdat het poeder onzichtbaar is. Vervolgens breng je het aan in je haar. Voor extra volume schud je wat poeder op de haaraanzet en verdeel je het poeder met je vingers door je haar.


Het poeder zelf lijkt op poedersuiker, en zo ruikt het ook een beetje! Behoorlijk zoet, maar niet overheersend. Als je het direct op je haaraanzet strooit, lijkt het wel op roos. Gelukkig wordt het poeder al snel onzichtbaar. Het voelt wel wat plakkerig aan op je handen. Na gebruik dus even je handen wassen. 


Mijn haar als ik het gewoon gewassen en geborsteld heb, zonder styling producten. Plat en saai dus, niet veel bijzonders. 


En tadaa! Volume! Ik heb niet eens veel poeder hoeven te gebruiken om het effect te krijgen, daar ben ik heel tevreden over! Je kunt het volume ook heel makkelijk opbouwen. Je kunt het poeder goed gebruiken om een 'ingezakt' stukje wat meer volume te geven, of ervoor kiezen om je hele kapsel wat extra's te geven. Ik denk dat je er ook makkelijk mega volume kapsels mee kunt maken! 
Effectief is het zeker, maar dat heeft ook een klein nadeel. Mijn haar gaat snel klitten op de plekken waar ik het poeder gebruikt heb. Zachtjes met een borstel over mijn haar heen zorgt ervoor dat het al wat minder geklit uit ziet, maar ze zitten er nog wel degelijk! 
Wat mij wel nog verbaast in positieve zin, is hoe lang het houdt! 2 uur later en mijn haar heeft nog steeds behoorlijk wat volume, en als ik even met mijn handen door mijn haar ga, is het weer wat extra opgepoeft. Mijn haar is behoorlijk zwaar, en normaal houden stylingsproducten het nooit zo lang vol! 
Al bij al ben ik super tevreden met dit product! Ik scoor het een 8.

Heb jij wel eens een volume poeder gebruikt en hoe beviel dat? Ik ben benieuwd!

xoxo Cherry Bomb




Geen opmerkingen:

Een reactie posten