zaterdag 31 augustus 2013

Shooting time! Behind the Scenes


Vandaag een berichtje over een shoot die ik een tijdje terug in Den Bosch heb gedaan. Hiermee wil ik een klein inkijkje geven hoe het kan gaan op een shoot. Lees verder om te zien wat we gedaan hebben en om de resultaten te zien!


's Ochtends begon met een ritje in de trein. Ik sliep bij mijn vriend, zodat de afstand een beetje te overbruggen was. Ik hoefde uiteindelijk maar een uurtje te reizen om in Den Bosch te komen. Het is belangrijk om wel goed te ontbijten, je moet veel energie hebben tijdens een shoot! Ik let er wel op dat wat ik niet een té stevig ontbijt eet, wat opgeblazen zijn moet ook niet. Waar ik ook op heb gelet is mijn kleding, niks straks aan, zodat je nergens lijntjes op je lichaam krijgt van kleding.

In Den Bosch werd ik opgepikt door de fotografe die dag. We reden naar de studio en kwamen daar ook de visagiste tegen. Als eerste gingen we even wat drinken en bespreken wat we vandaag op de foto zouden zetten. We wouden twee beauty series maken. Een beauty foto is een foto waar vooral schoonheid naar voren komt. De eerste serie zou heel strak en clean worden; een strak blauwe achtergrond en een plastic kraag. Na het bespreken was het tijd voor de make-up. Mijn haar werd strak naar achteren gebonden en ik kreeg een vrij neutrale make-up op, waarbij mijn wenkbrauwen heel licht werden gemaakt en mijn lippen knalrood. Dit alles is wel enorm precisie werk! Er worden heel close-up foto's gemaakt, dus de make-up moet dan ook echt perfect zijn. Je zit al gauw 1 tot 2 uur in de make-up, vaak langer dan dat je voor de camera staat!


Wat nou, glamour! Ik had gewoon mijn comfy kleding aan mét lucky socks. De plastic kraag was gemaakt van doorzichtig inpakpapier (dat soort dat de bloemist ook gebruikt) en vastgezet met knijpers.
Ik sta hier gezellig bij twee piepschuim platen, deze reflecteren het licht van de flitsers. Met een blauwe lamp werd de grijze achtergrond blauw gemaakt.


De tweede look was heel anders. Ik kreeg een heftige smokey-eye en mijn wenkbrauwen gingen van weggewerkt naar Cara Delevigne dik. Dit keer werd mijn haar getoupeerd en hier en daar opgestoken. Ik kreeg een gouden body chain met parels om mijn schouders. de achtergrond werd zwart, zodat het geheel heel moody werd, totaal iets anders dan de vorige serie!

In totaal zijn we zo'n 6 uur bezig geweest. Je moet wel goed kunnen omschakelen, eerst zit je een tijd in de make-up, en dan moet je ineens weer helemaal energiek zijn om goed voor de camera te kunnen staan. Je moet dus wel écht je best doen en niet alleen maar mooi proberen te zijn, want daar krijg je geen spannende foto's mee!


Hier twee foto's uit de eerste serie! De tweede serie is nog niet helemaal af. Je ziet niks meer terug van de knijpers of de sokken!

Neem ook even een kijkje op de websites van de geweldige mensen met wie ik mocht samenwerken:
Visagiste en haarstyliste Annemarie van Gestel

xoxo Cherry Bomb


Geen opmerkingen:

Een reactie posten