dinsdag 27 augustus 2013

Lippen tutorial: Perfect Lips!



Helaas ben ik niet gezegend met een mooie volle mond, maar ik ben wel gek op lippenstift! Om lippenstift toch mooi te kunnen dragen, corrigeer ik zowel mijn onder- als bovenlip, om die perfect pout die iedereen wil te creëren. Lees verder om er achter te komen hoe ik dat doe!


Voordat ik begin wil ik even benadrukken dat ik absoluut geen professional ben en dit ook niet dé manier is om je lippen te corrigeren. Deze manier vind ik echter het fijnst werken, daarom deel ik hem vandaag. 

Voor deze tutorial heb je een lippenstift, een lipliner in een gelijksoortige kleur en een concealer nodig. Ik heb hier de volgende producten gebruikt:

Catrice Ultimate Colour in 080 My Red Card
Catrice Camouflage Cream in 020 Light Beige
Catrice Precision Lipliner in 080 Read My Lips!

Heb je droge lippen? Doe dan tegelijkertijd met je dagcrème, wat lippenbalsem op je lippen. Als je aan je lippen toe bent, veeg je de overtollige balsem van je lippen.


Dit zijn mijn lippen au naturel. Mijn bovenlip is aan de zijkanten heel smal, mijn onderlip is juist een stuk breder en dikker. Op de onderstaande afbeelding heb ik gemarkeerd waar ik de boel ga corrigeren met concealer.


Ik wil mijn lippen natuurlijk laten ogen. Van mezelf heb ik niet al te grote lippen, mijn gezicht zou uit verhouding raken als ik ineens veel dikkere lippen teken. Mijn onderlip is wel een stuk dikker dan mijn bovenlip, dus die verhouding ga ik wat recht trekken. Aan de zijkanten van mijn onderlip breng ik een concealer aan. Als je goed kijkt, zie je dat deze zijkanten zoiezo al licht roze van kleur zijn, ze vormen geen duidelijke liplijn, dus ik wis ze helemaal zodat mijn onderlip iets ronder wordt.
Op mijn cupidoboog breng ik ook wat concealer aan, zodat dit gedeelte iets lichter is. Dit zorgt ervoor dat je bovenlip groter lijkt.


Hier heb ik de concealer aangebracht. Zoals je ziet hoeft dit niet heel netjes te gebeuren, uiteindelijk kleur je je lippen toch in, en dan zie je niets meer van de concealer op je lippen zelf. Zorg er wel voor dat je de concealer aan de onderkant goed je huid in blent! Je ziet hier al dat mijn lippen met concealer al iets meer in verhouding met elkaar zijn.


Pak dan je lipliner erbij en begin bij je bovenlip! Ik doe altijd eerst de cupidoboog, dat is het middelste gedeelte van je bovenlip, waar dat 'deukje' in zit. Mijn cupidoboog is behoorlijk scherp gevormd en ik wil hem wat ronder maken, dus ik vul het onderste gedeelte van het 'deukje' ook in met lipliner. Daarna ga ik door met de zijkanten van mijn bovenlip. Ik begin vanuit de mondhoek, en teken dan een lijntje net boven mijn natuurlijke liplijn, tot aan de cupidoboog die ik al heb ingevuld. Ik begin vanuit de mondhoek, omdat het dan makkelijker is om smal te beginnen en de lijn dan steeds wat dikker te maken. Maak je het lijntje van je cupidoboog naar je mondhoek toe, dan wordt het lijntje al snel te dik, en krijg je van die enge opgespoten lippen, brrr...


Ga dan door naar je onderlip. Werk hier van uit je mondhoek, naar de onderkant van je lip. Het is even oefenen om beide zijkanten redelijk gelijk te krijgen! Om het tekenen wat makkelijker te maken, kun je heel lichtjes glimlachen, om zo je onderlip wat strakker te maken. Ga niet breeduit lachen, want dan is het moeilijker de juiste liplijn te zetten. Let ook nog even op je mondhoeken; zorg dat de lijn van zowel je boven- als onderlip mooi in je mondhoek samen komen! Zoals je ziet is binnenkant niet heel netjes gedaan, maar dat is ook niet nodig. Je kunt nu kiezen om je lippen verder in te vullen met de lipliner, om zo je lippenstift langer te laten zitten. Je kunt het ook gewoon zo laten, wat ik dit keer heb gedaan.


Kleur je lippen nu met lippenstift en gebruik hier eventueel een klein kwastje voor. Ga met de lippenstift ook over de lipliner, om deze mooi met elkaar te blenden. Controleer nog even op foutjes en werk die bij. Klaar? Smile!

Ik hoop dat je wat aan deze tutorial hebt gehad!

xoxo Cherry Bomb






Geen opmerkingen:

Een reactie posten