zondag 1 september 2013

Essie Maximillian Strasse Her review en swatches


Laatst liep ik door de Etos te sneupen, en want vond mijn oog daar: Essie nagellakjes met 50% korting! Ik heb altijd al een Essie nagellak willen hebben, maar vind ze over eigenlijk te duur met mijn studenten budget. Ik zag een prachtige grijze kleur. Vooruit, die nam ik mee naar huis. Lees verder voor meer info en swatches van dit lakje!


Essie Maximillian Strasse Her komt uit de Madison Ave-hue collectie van afgelopen lente. Ieder lakje uit deze collectie is geïnspireerd op een bekende straat of laan uit verschillende wereldsteden. Dit lakje is geïnspireerd op de Maximilanstraße in München. In deze koninklijke straat vind je winkels van o.a. Dolce & Gabbana en Versace. Tot dusver het stukje wereld kennis van deze post!

Het ontwerp van het flesje is hetzelfde als alle Essie lakjes. Een mooi glazen potje waar de naam 'Essie' meerdere malen op voor komt. In het flesje zit 13,5 ml lak, best veel! De dop is wit, gemaakt van stevig plastic. Het kwastje is plat en behoorlijk breed. Ik kan met gemak in één veeg van het kwastje, mijn hele nagel bedekken, behalve mijn duimnagel dan. Het kwastje is voor mij zelfs een beetje te breed, regelmatig bedekte ik ook een stukje vinger met nagellak. 



De lak zelf is erg fijn! Hij is vrij dik, maar ook weer niet té. Hij brengt heel makkelijk en effen aan. De lak is ook mooi gepigmenteerd, in twee laagjes was de lak goed dekkend. Ook droogt hij vrij snel. Ik heb het zeker slechter meegemaakt!


De kleur in de schaduw. Het is een hele mooie midden grijs, ideaal voor het najaar. Ook al was Madison Ave-hue een lente collectie, ik vind deze kleur meer bij de herfst of winter passen! De kleur heeft een heel subtiele groenige ondertoon.


De kleur in de zon. Maximilian Strasse Her heeft een creamy finish. Het nagellak flesje ziet er een beetje viezig uit, hij was van top tot teen beplakt met korting- en beveiligingsstickers. Die moest ik er eerst van af peuteren voordat ik de dop er af kon draaien!

Wat mij opvalt op de site van Essie, was dat de foto van Maximilian Strasse Her, totaal niet lijkt op de echte kleur! Ze beschrijven de kleur dan ook als een koele groen. Ik zie dit echt niet op mijn nagels terug! Alleen een enorm subtiele groene ondertoon. Hier de officiële foto:


Tsja, die van mij is toch echt een stuk donkerder en grijzer hoor.. Vind ik niet erg, want ik zou niet zo snel voor bovenstaand kleurtje kiezen!

Al bij al ben ik hartstikke blij met mijn eerste Essie aankoop! De kleur vind ik heel mooi en ook de kwaliteit is super! Essie nagellak koop je bij Etos voor €9,99 per kleurtje. Essie verkoopt ook base- en topcoats en verschillende soorten nagelverzorging, deze zijn wat duurder. Momenteel heeft Bol.com een hele fijne actie! 3 lakjes voor €20! Ze verzenden gratis vanaf €20, dus dat komt heel goed uit!

xoxo Cherry








Geen opmerkingen:

Een reactie posten